Az elmúlt évtizedek növekedése során a törökországi Borusan Holding adatkezelésének és infrastruktúrájának átláthatósága egyre nagyobb kihívást jelentett, mondja Gokay Kaya, a vállalat isztambuli központjának hálózati infrastruktúra-menedzsere. Az informatikai szolgáltatások és a támogatás biztosítása a mintegy 13 000 fős dolgozója és a Borusan Holding tulajdonában lévő 10 vállalat számára már-már kezelhetetlenné vált.
Miután több mint egy évtizeddel ezelőtt az informatikai működésük egyes elemeit a felhőbe helyezték át, nyilvánvalóvá vált a kihívás mértéke. Annak ellenére, hogy a vállalat teljes mértékben kihasználta az Amazon Web Services (AWS) menedzselt szolgáltatásait és felügyeleti képességeit, a végponttól végpontig terjedő ellenőrzés frusztrálóan hézagosnak tűnt. A 230 telephelyen több mint 3500 eszközt használó munkatársak számára a pozitív ügyfélélmény fenntartása a felső vezetés támogatása ellenére is elérhetetlen cél maradt.
„Az AWS-en eltöltött öt év alatt képesek voltunk közvetlenül konfigurálni a rendelkezésre álló eszközkészleteket, és részletekbe menően belelátni a használt adatbázisokba, alkalmazásokba és mikroszolgáltatásokba, de rá kellett jönnünk, hogy ennél átfogóbb megközelítésre van szükségünk” - mondta Kaya.
Üzemeltetési szempontból az aggályok között szerepelt az adatkezelés egységességének elérése, az alkalmazások verzióellenőrzése és az adatok integritása. A legnagyobb gondot az IT-biztonság minőségébe vetett bizalomhiány okozta. A több országban is konglomerátumként működő Borusan Holding ki volt téve a potenciális kibertámadásoknak, zsarolóprogramoknak, adathalászatnak és egyéb fenyegetéseknek.
E sérülékenységek hatékony enyhítése az adatok gyűjtésének, tárolásának és megosztásának teljes újragondolását igényelte az üzleti egységekre és a partnerekre kiterjedően.
„A monitorozás nem volt elégséges ahhoz, hogy biztosítsuk a végponttól végpontig tartó lefedettséget, és nem volt központi rálátásunk a hálózatunk állapotára” - állítja Kaya. „Amikor anomália lépett fel, vagy valami leállt, nehéz volt prioritást felállítani a téves riasztások miatt. Ez egyaránt érintette a működési hatékonyságot és az infrastruktúra biztonságát.”
A megoldás
Amikor Kaya 2012-ben újonnan kinevezett hálózati infrastruktúra-menedzserként érkezett a Borusan Holdinghoz, informatikai stratégiájának céljai között szerepelt, hogy optimális átláthatóságot biztosítson a döntéshozók számára, miközben automatizálja az új hardverek, alkalmazások és szolgáltatások beüzemelését. A környezet nagyobb láthatósága érdekében a Borusan Holding vezetősége egy IT-szolgáltatási tanácsadót is segítségül hívott. Együtt dolgoztak ki egy olyan stratégiát, amellyel a Borusan Holding égisze alatt működő különböző egységek végfelhasználói szélesebb körű támogatásokban részesülhetnek.
Minden egyes csapat - VoIP, WAN, biztonság stb. - dedikált műszerfalakkal és riportrendszerrel rendelkezik. Egyéni tulajdonságok automatikusan is létre hozhatók.
Az együttműködés másik kulcsfontosságú eredménye egy automatizált folyamat létrehozása volt az új webhelyek online kapcsolódásához. A felvásárolt egységek meglévő informatikai eszközeinek integrálása (azonosítása és nyomon követése) a szervezet új piacokra való terjeszkedése során korábban sok előzetes munkát igényelt. Kaya és nyolc hálózati mérnökből álló csapatának feladata az volt, hogy gondosan felülvizsgáljon minden eseményt és megfelelően reagáljon rá. A mérnökök szkripteket és dashboardokat hoztak létre, hogy ezt a folyamatot automatizálttá és egyszerűvé tegyék.
Előnyök
Az IT-szakemberek számos alapvető működési fejlesztést hajtottak végre a láthatóság növelése, a riasztási zaj csökkentése és a kulcsfontosságú munkafolyamatok automatizálása érdekében. Ezen megoldásoknak köszönhetően a Borusan Holding immár egy feszes, hatékony felügyeleti megoldással rendelkezik.
Ma már a cég a SolarWinds megoldások széleskörű portfóliójának tulajdonítja, hogy leegyszerűsítette az új eszközök hozzáadásának folyamatát, valamint megvalósította a biztonságot és az integrációkat a teljes környezetben.
Következő projektjében a vállalat tovább fejleszti hibrid felhőstratégiáját, beleértve a SolarWinds Hybrid Cloud Observability kiértékelését is, mivel elkezdte néhány eszköz és infrastruktúra migrálását a felhőbe.
A SolarWinds Platform következő képességei váltak a Borusan Holding hasznára:
Csökkentett riasztási zaj: A SolarWinds osztályozása révén mindössze egy-két riasztással nagyon gyorsan megérthető, hogy mit kell tenni a probléma megoldása érdekében.
Egyablakos műszerfal: A részletesen konfigurált műszerfalakkal láthatók a leállt eszközök, a kezelt eszközök száma vállalati szinten, valamint az eszközök száma eszköztípusonként.
IT Service Management (ITSM) szolgáltatáskatalógus: Előre konfigurált, ITIL-konform erőforrások minden üzleti egység számára.
Automatizált node-konfiguráció: Automatikusan létrehozhatók a hozzáférési pontok csomópontként anélkül, hogy bármihez is hozzá kellene érni.
Forrás
Borusan Holding Drives Greater Efficiencies Across
230 Locations With Single-Pane-of-Glass Visibility
Kapcsolódó tartalom
SolarWinds képzések a RelNet eLearning programban