A 2020-ban bekövetkezett tömeges áttérés a „Dolgozz bárhonnan!” munkavégzésre óriási nyomást gyakorolt a vállalati informatikai döntéshozókra, hogy modernizálják eszközkezelési stratégiáikat. A Forrester előrejelzése szerint a következő években a szervezetek 60%-a olyan hibrid munkastratégiát fog alkalmazni, amelyben az alkalmazottak munkaidejüket az otthonuk és az iroda között osztják fel. Ennek eredményeként a vállalatok egyre inkább a távoli eszközkezelési megoldásokra összpontosítanak, például a felhőalapú üzemeltetésre, a ’peer-to-peer’ patch kezelésre és a távoli támogatásra. Az ilyen fejlesztések mellett azonban az ügyfelek jobb alkalmazotti élményre (EX) és biztonságra törekednek az üzemeltetett UEM megoldáson keresztül. A gyártók rengeteg új funkcióval reagáltak az új igényekre, mint például a végfelhasználói élménykezelés (EUEM), natív végpontészlelés és válaszadás (EDR), illetve a VPN-t lecserélő Zero Trust Network Access (ZTNA). Mindezek a funkciók elengedhetetlenek lesznek ahhoz, hogy a munkáltatok az IT szempontjából egyre megosztottabb munkaerőt megfelelően kezelni tudják.
Az új trendek következményeként az UEM megoldásokat használó ügyfeleknek érdemes az alábbi feltételeknek megfelelő gyártót, szolgáltatót keresni:
•
Jobb digitális munkavállalói élmény. A legjobb megoldások egységes munkaterületet kínálnak, ezek a produktívabb munkavégzés érdekében olyan funkciókkal vannak ellátva, amelyek konszolidálják az alkalmazásokhoz való hozzáférést, megkönnyítik a hitelesítési folyamatot, és lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy gyorsan elvégezzék a kulcsfontosságú műveleteket. Napjaink kiemelt UEM gyártói is jelentős mértékben fektetnek be az élménykezelésbe, és olyan funkciókat kínálnak, amelyek mérik a digitális munkavállalói tapasztalatok állapotát, minőségi visszajelzéseket gyűjtenek, és proaktív módon orvosolják a felmerülő problémákat. Néhányan egy lépéssel tovább mentek az UEM/EUEM integrációban, és közvetlenül a vállalati szolgáltatásmenedzsment (ESM) révén tették lehetővé az adminisztrátorok számára, hogy észleljék a munkavállalók által jelzett problémákat, erről jegyet készítsenek, és az UEM-mel orvosolják a hibát.
•
Az IT-hozzáférés szempontjából megosztott humánerőforrás-menedzsment. A csoportházirend-objektumokat (GPO-kat), a tartományhoz való csatlakozást és a VPN-en keresztüli javításokat kihasználó hagyományos kezelési technikák nem megfelelőek a távolról dolgozók esetében. A távmunka jobb támogatása szükségessé teszi a kiemelt gyártók részéről olyan megkülönböztetett szolgáltatások kínálatát, mint a felhőalapú patchelés és telepítési automatizálás közvetlenül a gyártótól, illetve a natív távoli hibaelhárítási lehetőségek. Emellett több feltörekvő operációs rendszert és formai tényezőt is széleskörűen támogatnak (például ChromeOS és strapabíró perifériák), miközben továbbra is biztosítják a nulladik napi támogatást az OEM-frissítésekhez (például Android Zero Touch, Apple iOS User Enrollment és Windows Autopilot). A gyártók továbbá jelentős erőforrásokat fordítanak az ún. „low-code” automatizálásra, és lehetővé teszik az adminisztrátorok számára az eszközök hatékony kezelését anélkül, hogy bonyolult szkriptelési ismeretekre lenne szükségük.
•
Natív biztonsági képességek a ’Zero Trust’ stratégia támogatásához. A végpontkezelés és a biztonsági eszközök konvergenciája 2021-ben is folytatódott, a Forrester által vizsgált gyártók ugyanis befejezték a harmadik féltől származó EDR integrációt a fenyegetések megelőzésének, észlelésének és a válaszadásnak a javítása érdekében. Az értékelésben szereplő vezető gyártók ezeket a funkciókat már natívan biztosítják mind a mobil, mind a hagyományos végpontokon, és megkülönböztető mobilbiztonsági funkciókat is kínálnak (például adathalászat, zsarolóvírusok és exploitok elleni védelem). A feltételes hozzáférés ma is megkülönböztető jegy az UEM piaci szegmensben, a kiemelt gyártók ugyanis folyamatos és kockázatalapú hitelesítési modelleket alkalmaznak a ’Zero Trust’ funkciók megerősítésére, és az UEM-licenceiken belül natívan kínálják a ZTNA megoldást.
A ManageEngine, mint ”Strong Performer”
A ManageEngine a nulla bizalmon alapuló ’Zero Trust’ megközelítés kritikus komponenseként pozícionálja a biztonsági funkciókkal kiegészülő egységes végpontkezelési termékeit (UEMS). A költséghatékony megoldásairól ismert gyártó változatos ügyfélkörrel rendelkezik földrajzi, iparági és méretbeli szempontból is. Széleskörű termékportfóliójában kiemelt figyelmet fordít UEMS kínálatának folyamatos fejlesztésére. A vállalat a közelmúltban egyetlen termékké egyesítette végpontkezelési és biztonsági csomagját, és közvetlenül az UEM-termékbe építette be a sérülékenységkezelést is. A tervezett fejlesztései közé tartozik a végfelhasználói élménykezelés (EUEM) képességek bővítése, az automatizált menedzsment kiegészítése, valamint a ’Zero Trust’ portfólió fejlesztése. A ManageEngine magas szintű patch menedzsment megoldással is rendelkezik. Mindezek integrálódnak a ManageEngine szolgáltatáskezelési csomagjába, lehetővé téve a kritikus területek munkafolyamatainak automatizálását, valamint a natív távoli támogatást, mind a mobil, mind a hagyományos ügyfelek számára. A ManageEngine jó választás azoknak a vállalatoknak, amelyek egyablakos ügyintézést szeretnének a végpontkezeléshez, a biztonsághoz és a szolgáltatásmenedzsmenthez.
Forrás
The Forrester Wave™: Unified Endpoint Management, Q4 2021
Kapcsolódó tartalom
ManageEngine képzések a RelNet eLearning programban