Az UEM fogalma a középső piaci szegmens (midmarket) kontextusában
Az UEM megoldások lényege, hogy többféle végpontkezelési eszközt is magukba foglalnak, mint például a kliensmenedzsmentet, a mobileszközmenedzsmentet (MDM), vagy a patchek kezelését, ami által tehermentesíthető az informatikai csapat, így a vállalati IT szakemberek több figyelmet tudnak fordítani a végfelhasználói élmény fokozására.
A közepes vállalatok azonban kevés rájuk szabott UEM megoldást közül válogathatnak, hiszen ezeket a komplex termékeket általában nagyvállalati ügyfeleknek szánják ennek megfelelő magasabb árszinten. A közepes vállalatok „menekülési útvonala” ezért általában az, hogy ITSM-mel és jogosultságkezelő funkciókkal integrálódó UEM megoldást választanak, hogy mérsékelni tudják a számos eszköz és szerződés fenntartásával járó terheiket.
Az UEM tehát optimális megoldás arra, hogy egy közepes vállalat optimalizálja a használt IT megoldások portfólióját és csökkentse az ezek tulajdonlásához tartozó költségeket, ezzel párhuzamosan növelve a végpontkezelési képességeket és a végfelhasználói elégedettséget.
A ManageEngine UEM-megoldása jó választás
A Gartner a ManageEngine Desktop Central nevű UEM termékét vette fel a midmarket szegmenst vizsgáló listájába, így a ManageEngine többek között a Cisco, a Google, az IBM, a Microsoft, a Sophos, a VMware és az Ivanti társaságában lett jelentős gyártó a középső piaci tartományban.
A Desktop Central gyakorlatilag az összes ebben a környezetben használt operációs rendszert támogatja, kliens és szerver szinten egyaránt, on-premise, privát felhő és SaaS (szoftver mint szolgáltatás) formában is.
A Desktop Central a ManageEngine többi, közepes vállalatoknak szánt termékével és más gyártók ITSM és jogosultságkezelő megoldásaival is tökéletesen integrálódik, főként a nyilvánosan elérhető API-knak köszönhetően. A telepítés és az üzemeltetés minimális előképzést igényel, ami rendkívül fontos szempont a kisebb IT csapattal rendelkező szervezetek számára. Hab a tortán, hogy a 24/7-es emailes ügyféltámogatása, a 24/5-ös telefonos támogatása és a chat-alapú supportja teljesen ingyenes.
A termék licencelése alapesetben 1 évre szól és 50 eszközt képes lefedni. A megoldás a kezelt eszközök száma, valamint a Desktop Centralt használók száma szerint is méretezhető.
Magyarországon a RelNet képviseli a ManageEngine-t, ami azt jelenti, hogy a két vállalat között fennálló partneri viszony révén a RelNet közvetlen implementációs szolgáltatásokat és igény esetén magyar nyelvű helyi támogatást is nyújt az ügyfeleknek.
A ManageEngine az IDC-nél is meghatározó szereplő
A Gartner kimutatásával körülbelül egyidőben a ManageEngine UEM megoldása felkerült az IDC MarketScape grafikonra is, szintén jeles társaságban. A „meghatározó szereplő” (Major Players) mezőben szereplő gyártók közül a ManageEngine termékének van a leggazdagabb funkciókínálata.